Home » Entertainment » Lifestyle » Bart De Wever dieet: niet joggen, maar “sportief wandelen”

Bart De Wever dieet: niet joggen, maar “sportief wandelen”


Bart De Wever doet duidelijk inspanningen om te vermageren. Hij zweert niet alleen alcohol, frieten en suikers af door zijn dieet, hij werd de voorbije dagen ook meermaals gespot op loopschoenen. Dat ontdekte de krant Het Laatste Nieuws.

Hoewel de foto anders doet vermoeden, volgens zijn woordvoerder doet De Wever niet aan joggen, maar wel aan ‘sportief wandelen’.

“Hij wandelt, maar dan op een sportieve manier”, aldus Jeroen Overmeer in Het Laatste Nieuws. “Deze vorm van bewegen past beter bij zijn dieet.”

PronoKal

De Wever volgt een ‘PronoKal-dieet’, een Spaans proteïnedieet waarmee hij ondertussen al tientallen kilo’s is afgevallen. “Ik verbrand vet tegen een moordend tempo”, klinkt het bij de N-VA-voorzitter.

Het is opmerkelijk dat Bart De Wever is beginnen sporten, want zelf zag hij dat nooit zitten. In de nieuwjaarsuitzending van De Pappenheimers zei de hij nog: “Diëten oké, maar sporten gaat te ver.” Sinds de opnames op 13 december  is hij blijkbaar van gedachten veranderd.

Ghent University

Bart De Wever draagt een sweater van Ghent University, een eenvoudige joggingsbroek en een paar sneakers. Een kledingkeuze waar niet iedereen mee akkoord gaat.

“Hoe kan ik nu nog gaan lopen in mijn favoriete pull”, vraagt sp.a-politica Freya Van den Bossche zich af op Twitter. Zij gaat altijd gaat lopen met eenzelfde hoodie. “Straks denken de mensen nog dat ik Bart De Wever achterna hol. Letterlijk.”

Toch kan ze het gebaar van de N-VA’er best appreciëren. “Mooi dat hij zijn goede voornemens in de praktijk brengt, zelfs bij regen en ontij.”

Efficiënter dan fitness

Volgens de voorzitter van de Associatie van Preventie- en Bewengingsconsulenten is de sportieve manier van wandelen veel efficiënter dan fitnessen of lopen.

“Een mens heeft  twee soorten spiervezels: type 1 dient om traag en rustig te bewegen, type 2 is er voor snelheid en kracht. Als je de eerste soort gebruikt, verbrand je vetten. Bij de tweede soort verbrand je suikers. Om af te vallen, dien je dus type 1 te activeren en dat kan perfect door sportief te wandelen”, legt Jan Eyskens uit.

“We hebben het  over sessies van minstens een halfuur per keer, anders heeft het geen effect. Hoe vaak per week je moet wandelen, hangt van persoon tot persoon af.”

In het verleden viel ook Sven Ornelis merkbaar veel af door lange wandelingen te maken.

De foto’s die eerder bij dit artikel stonden waren niet zoals verkeerdelijk gemeld eigendom van Het Laatste Nieuws, maar van Photo News. Wij wensen ons hiervoor te verontschuldigen.

Meer van dit? Volg Lifetoday.be en lees het beste

Lees meer over , ,

05/01/2012 | Reageren



Reageren

Wil je meer?